
Najczęściej zadawane pytania
Twoje urządzenie nie działa prawidłowo lub uległo uszkodzeniu? Jesteśmy tu żeby Ci pomóc. Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące naprawy telefonów, smartfonów czy tabletów.
Jakie urządzenia naprawia w-support.pl?
w-support.pl sp z o.o. jest autoryzowanym serwisem telefonów komórkowych, smartfonów, tabletów, modemów, nawigacji samochodowych następujących producentów: Sony Mobile, emporia, ZTE (urządzenia zakupione u operatorów: Plus, Cyfrowy Polsat, Play), Aqooqoo, BlackBerry (urządzenia posiadające kartę gwarancyjną w-support.pl). Jesteśmy wyłącznym partnerem w zakresie serwisu gwarancyjnego firmy NAVITEL, dostawcy map samochodowych i urządzeń nawigacyjnych.
Czy naprawiamy wszystkie urządzenia marki ZTE?
W przypadku chęci zgłoszenia do naprawy smartfonu, routera, czy tabletu marki ZTE warto wcześniej skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w celu upewnienia się, czy dany model urządzenia jest obsługiwany w naszym centrum serwisowym. Informacje dostępne są również na stronie internetowej producenta.
Jak przekazać urządzenie do naprawy?
Urządzenie można oddaćać do naprawy osobiście w siedzibie firmy od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00-18:00. Można także przekazać kurierowi, który dostarczy je do serwisu. W celu nadania przesyłki wystarczy kliknąć zamów kuriera, tu bez konieczności logowania można zlecić w dogodnym terminie odbiór urządzenia.
Numer Klienta DHL1273442
Adres dostawy
w-support.pl sp. z o.o.
Aleja Armii Krajowej 61
50-541 Wrocław
Zgłoszenie naprawy poprzez Xperia Care?
Zgłoszenie urządzenia do naprawy za pomocą usługi Xperia Care zalecane jest przypadku:
- braku dowodu zakupu
- wątpliwości dotyczącej gwarancji
- gdy urządzenie zostało zakupione zagranicą
Jak przekazać urządzenie do naprawy przez Xperia Care?
Szczegółowe informacje na temat zgłoszeń poprzez usługę Xperia Care znajdują się na stronie internetowej Sony.
Ważne!
W przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy dostarczonym dowodem zakupu a systemami Sony Mobileurządzenie zostanie zwrócone bez naprawy w celu zgłoszenia go w ramach programu Xperia Care.
Jak długo trwa naprawa?
Aktualne dane dotyczące czasu naprawy można znaleźć na naszej stronie wybierając Czas naprawy
Podane wartości dotyczą średniego czasu naprawy. W niektórych przypadkach może dochodzić do znacznych odchyleń z powodu braku części zamiennych lub urządzeń na wymianę.
Dowód zakupu
W przypadku naprawy gwarancyjnej, prosimy dołączyć do przesyłki następujące dokumenty:
- uzupełnioną kartę gwarancyjną, z datą zakupu, pieczątką sprzedawcy oraz 15-cyfrowym numerem IMEI urządzenia lub kserokopię dowodu zakupu
- formularz zgłoszeniowy z opisem usterek i dokładnymi danymi kontaktowymi (numer telefonu, adres e-mail oraz adres dostawy naprawionego urządzenia)
Koszt transportu
W przypadkach gwarancyjnych w-support.pl pokrywa koszty przesyłki tylko kurierem DHL, pod warunkiem że przesyłka została nadana ze wskazaniem numeru klienta: 1273442.
w-support.pl nie zwraca kosztów transportu w przypadku nadania przesyłki niezgodnie z wytycznymi.
W przypadku naprawy odpłatnej (pogwarancyjnej) koszty transportu ponosi Klient. Jeśli naprawa urządzenia jest odpłatna, wówczas możecie Państwo skorzystać z usług dowolnej firmy spedycyjnej.
Czy w trakcie naprawy stracę dane znajdujące się w urządzeniu?
Podczas naprawy urządzenia istnieje ryzyko utraty zgromadzonych na nim danych, dlatego przed wysłaniem urządzenia do naprawy najlepiej sporządzić kopię zapasową, która pozwoli uchronić cenne informacje.
w-support.pl może sporządzić kopię zapasową danych zapisanych na urządzeniu ale jest to usługa odpłatna. Zapotrzebowanie na sporządzenie kopii zapasowej należy zaznaczyć na formularzu zgłoszeniowym.
Jak mam wysłać urządzenie do naprawy?
1. Wysyłka telefonów, smartfonów oraz tabletów.
Jeśli wysyłka urządzenia do naprawy okaże się konieczna warto wiedzieć, w jaki sposób przesłać urządzenie do serwisu, aby dotarło na miejsce szybko i sprawnie.
Do urządzenia należy dołączyć:
- kartę gwarancyjną, z datą zakupu, pieczątką salonu sprzedaży, numerem IMEI
- kserokopię dowodu zakupu bądź umowy z operatorem (w sytuacji, jeśli karta gwarancyjna nie została uzupełniona podczas zakupu urządzenia)
- Uzupełniony formularz naprawy (podanie serwisowe)
Prosimy nie dołączać do wysyłki akcesoriów nie będących elementami wyposażenia, np. słuchawek, dodatkowych kart pamięci, czy instrukcji obsługi. w-support.pl nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia elementów, które nie powinny być przesyłane do serwisu wraz z urządzeniem wymagającym naprawy.
Warto zapoznać się z listą kontrolną, na której znajdują się najważniejsze wskazówki dotyczące wysyłki urządzenia do serwisu. Dzięki temu przy wysyłce nic nie zostanie pominięte.
2. Przed wysyłką warto zanotować numer IMEI, który jest unikalny dla każdego urządzenia. Numer IMEI umożliwi sprawdzenie aktualnego statusu naprawy on line.
Jak mogę sprawdzić status naprawy mojego urządzenia?
Status naprawy można sprawdzić za pośrednictwem naszej strony internetowej wybierając zakładkę Status naprawy, w tym miejscu wystarczy wpisać nr seryjny urządzenia lub IMEI (składający się z ciągu 15 cyfr) i zaznaczyć "szukaj" lub wcisnąć Enter. IMEI należy wpisać bez myślników oraz jakichkolwiek innych znaków.
Jak długo będzie trwała naprawa mojego urządzenia?
Informacje dotyczące czasu napraw urządzeń znajdują się tutaj: czas naprawy
Należy pamiętać, że podane wartości przedstawiają średni czas napraw, a okres ten może ulec zmianie np. ze względu na chwilowy brak oryginalnych części zamiennych.
Co, jeśli nie posiadam paragonu lub innego dowodu zakupu?
Jeśli z jakiegoś powodu nie posiadasz dowodu zakupu zawierającego datę pierwszego zakupu i numer seryjny, prosimy o kontakt z infolinią producenta w sprawie uzgodnienia możliwości obsługi urządzenia.
JAK MOGĘ ZAPŁACIĆ ZA NAPRAWĘ?
W przypadku napraw odpłatnych możliwe są następujące formy płatności:
- Przy odbiorze osobistym urządzenia w siedzibie w-support.pl:
- kartą płatniczą
- gotówką
- Kurierowi przy odbiorze paczki
GDZIE MOGĘ SPRAWDZIĆ KOSZT NAPRAWY?
Opłaty pobierane są wyłącznie w przypadku napraw pogwarancyjnych. W tym miejscu znajduje się cennik dla wszystkich typów usterek. Aby sprawdzić koszt naprawy wystarczy wybrać z listy rozwijalnej nazwę producenta oraz model urządzenia.
KTO PONOSI KOSZTY PRZESYŁKI URZĄDZEŃ DO NAPRAWY ORAZ PRZESYŁKI POWROTNEJ DO WŁAŚCICIELA?
w-support.pl gwarantuje darmową przesyłkę za pośrednictwem DHL dla wszystkich urządzeń objętych gwarancją.
W przypadku urządzeń pogwarancyjnych za przesyłkę płaci klient.
JAK SPRAWDZIĆ KOSZT NAPRAWY JEŚLI MOJEGO MODELU URZĄDZENIA NIE MA W CENNIKU ORAZ NA FORMULARZU ZLECENIA NAPRAWY?
Lista urządzeń dostępna na formularzu nie zawiera modeli dla których producenci nie wspierają już napraw, dlatego mogą nie pojawiać się na liście wyboru. W takiej sytuacji przed wysłaniem urządzenia do naprawy najlepiej skontaktować się z naszym działem obsługi klienta w celu upewnienia się, czy naprawa będzie możliwa oraz poznać jaki będzie jej koszt. Można również wypełnić formularz kontaktowy dostępny na naszej stronie internetowej, na którym można zapytać o wykonywanie napraw określonego modelu urządzenia. Dzięki tym czynnościom będzie można dowiedzieć się, czy naprawa urządzenia jest możliwa oraz poznać jej koszt. To ułatwi podjęcie decyzji o jego wysyłce do serwisu naprawczego.
JAKIE KOSZTY PONIOSĘ W TRAKCIE NAPRAWY?
Jeżeli urządzenie przesłane jest do nas w ramach gwarancji i spełnione są warunki opisane w Karcie Gwarancyjnej dla danego producenta, to naprawa będzie bezpłatna, nie będą też doliczone koszty transportu. Niektóre uszkodzenia nie kwalifikują się do naprawy gwarancyjnej, w ich przypadku do naprawy zostanie sporządzony kosztorys. W większości przypadków, w Karcie Gwarancyjnej dla danego producenta znajdują się zapisy mówiące, że uszkodzenia wynikające z normalnej eksploatacji i zużycia oraz nieprawidłowego użytkowania, a także uszkodzeń będących wynikiem wypadku, modyfikacji sprzętu bądź oprogramowania, działania siły wyższej nie są objęte bezpłatną naprawą. W takich przypadkach proponujemy naprawę odpłatną, a koszty poszczególnych usług znajdują się w cenniku.
WYŚWIETLACZ W MOIM URZĄDZENIU JEST PĘKNIĘTY, CHOCIAŻ SAMO URZĄDZENIE NIE JEST USZKODZONE. JAK TO JEST MOŻLIWE?
Uszkodzenia wyświetlacza najczęściej są wynikiem naprężenia, upadku bądź wygięcia (np. w trakcie noszenia urządzenia w kieszeni spodni). Nie mamy możliwości zweryfikowania kiedy i jak doszło do danego uszkodzenia, dlatego opieramy się na stanie faktycznym jak i stwierdzamy w trakcie przeprowadzonej diagnozy wspierając się przy tym naszym doświadczeniem.
CO WCHODZI W ZAKRES STANDARDOWEJ NAPRAWY?
Standardowe usługi, to między innymi naprawy dotyczące:
- połączeń
- dźwięku,
- akcesoriów
Standardowe naprawy nie obejmują problemów związanych z wyświetlaczem (ekranem dotykowym).
CO WCHODZI W ZAKRES WYMIANY OPROGRAMOWANIA?
W tym przypadku wgrywane jest najnowsze oprogramowanie dostępne dla danego modelu. Na życzenie, usługa obejmuje także zdjęcie kodu zabezpieczającego. Możliwe jest wgranie najnowszego oprogramowania ze zmianą blokad SIM oraz pakietu językowego pod wskazanego operatora – usługa ta jest możliwa tylko dla urządzeń, w przypadku których zakończył się okres gwarancji.
W JAKICH SYTUACJACH KONIECZNA JEST WYMIANA WYŚWIETLACZA?
Ten rodzaj naprawy jest brany pod uwagę w przypadku wszelkich problemów z wyświetlaczem lub ekranem dotykowym (np. wyświetlacz jest zbity, złamany, rozlany, migocze lub nie jest wyświetlana na nim treść).
DO CZEGO SŁUŻY OPCJA "ZACHOWANIE DANYCH"?
W trakcie przeprowadzania naprawy zawsze wykonywana jest aktualizacja oprogramowania w wyniku której dane użytkownika i ustawienia są kasowane. Warto zabezpieczyć dane znajdujące się na urządzeniu jeszcze przed przekazaniem go do naprawy. w-support.pl nie ponosi odpowiedzialności za ewentualną utratę zgromadzonych na urządzeniu danych i w żaden sposób nie rekompensuje użytkownikom strat. Zabezpieczenie i/lub zachowanie danych jest usługą płatną, opłata nie jest pobierana tylko wtedy gdy dane nie będą możliwe do zabezpieczenia. Nie wszystkie dane można zabezpieczyć w całości i w oryginalnej formie. Usługa zachowania danych nie jest związana z gwarancją producenta i jest dodatkową usługą świadczoną przez w-support.pl
CO WCHODZI W ZAKRES ODNOWY URZĄDZENIA?
CO WCHODZI W ZAKRES ODNOWY URZĄDZENIA?
Odnowa urządzenia, to usługa kosmetyczna, która polega na wymianie wszystkich części zewnętrznych (czasem także wyświetlacza). W ramach tej usługi wgrywane jest nowe oprogramowanie, a jej głównym celem jest wizualna odnowa urządzenia.
W JAKICH PRZYPADKACH NALICZANA JEST OPŁATA MANIPULACYJNA?
Opłata manipulacyjna pobierana jest w przypadku:
- przesłania urządzeń nie obsługiwanych przez w-support.pl
- przesłania urządzeń nie posiadających dokumentów uprawniających do przeprowadzenia naprawy gwarancyjnej (lub z tytułu NTzU bądź rękojmi) w przypadku braku zgody na przeprowadzenie naprawy odpłatnej
- braku zgody bądź odpowiedzi na przesłany kosztorys na przeprowadzenie naprawy odpłatnej, w przypadku gdy urządzenie zostało zgłoszone do serwisu po upływie okresu gwarancji, miało anulowaną wcześniej gwarancję, bądź nie było dokumentów uprawniających do przeprowadzenia naprawy gwarancyjnej
W jakich urządzeniach możliwe jest przeprowadzenie usługi zachowania danych?
Usługa zachowania danych nie jest związana z gwarancją producenta i jest dodatkową usługą świadczoną przez w-support.pl
Zachowanie danych przeprowadzane jest na smartfonach i tabletach następujących producentów:
- Sony
- ZTE
Zachowanie danych nie jest możliwe w przypadku nawigacji samochodowych.
Ile kosztuje usługa zachowania danych?
Zabezpieczenie i/lub zachowanie danych jest usługą płatną i kosztuje 49 zł (zawiera 23% podatek VAT). Opłata jest pobierana tylko wtedy gdy dane będą możliwe do zabezpieczenia.
Kiedy i jakie dane są zachowywane?
Nie zawsze wszystkie dane są możliwe do zachowania. Nie będzie to możliwe jeżeli urządzenie jest zbyt mocno uszkodzone lub też stoją na przeszkodzie ograniczenia technologiczne czy też związane z ochroną danych (Digital Rights Management (DRM) i inne prawa autorskie).
W większości przypadków nie będą zabezpieczone:
- Pobrane aplikacje i ich dane
- Pozycje kalendarza i przypomnienia
- Notatki i Zadania
- MMSy, e-mail
- wszystkie filmy i muzyka z ograniczeniami licencyjnymi
- Tematy i personalizacje
- Ustawienia osobiste
- Zdjęcia kontaktowe, adresy e-mail, urodziny
- Podwójne numery w kontaktach
Czy uzupełnienie formularza online powoduje automatyczne zlecenie naprawy?
Uzupełnienie formularza poprzez naszą stronę internetową nie oznacza jednocześnie zlecenia naprawy. Uzupełniony formularz należy wydrukować i dołączyć do przesyłki z urządzeniem.
Co zrobić w sytuacji problemów podczas uzupełniania formularza napraw online?
Jeśli pojawią się problemy z uzupełnieniem zgłoszenia serwisowego online, prosimy o wydrukowanie i wypełnienie formularza w formacie PDF. Uzupełniony formularz prosimy dołączyć do przesyłki z urządzeniem.
Jak przekazać urządzenie do naprawy?
Urządzenie można oddać do naprawy osobiście w siedzibie firmy od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00-18:00. Można także przekazać kurierowi, który dostarczy je do serwisu. W celu nadania przesyłki wystarczy kliknąć zamów kuriera, tu bez konieczności logowania można zlecić w dogodnym terminie odbiór urządzenia.
Numer Klienta DHL: 1273442
Adres dostawy:
w-support.pl sp. z o.o.
Aleja Armii Krajowej 61
50-541 Wrocław
Na czym polega zabezpieczenie wyświetlacza folią ochronną lub szkłem hybrydowym firmy 3MK?
Zabezpieczenie wyświetlacza polega na nałożeniu na ekran dotykowy folii ochronnej lub szkła hybrydowego. Pierwszym etapem jest dokładne usunięcie zabrudzeń, odcisków palców i kurzu z ekranu urządzenia za pomocą żelu czyszczącego 3mk, który jednocześnie posiada właściwości antystatyczne. Następnie zabezpieczenie jest nanoszone na ekran z użyciem systemu 3mk Likano, cały proces wykonywany jest w odpowiednich warunkach, tak, aby wyeliminować dostanie się pod folię kurzu czy bąbelków powietrza https://www.youtube.com/watch?v=txN4kkxPe1U
W jaki sposób skorzystać z opcji zabezpieczenia wyświetlacza?
Zabezpieczenie wyświetlacza jest usługą dodatkową możliwą do wykonania podczas naprawy gwarancyjnej oraz pogwarancyjnej urządzenia. Aby z niej skorzystać wystarczy na podaniu serwisowym dopisać chęć skorzystania z tej usługi oraz wybrać rodzaj ochrony (szkło lub folia) lub zaznaczyć zgodę na naprawę odpłatną do wysokości kosztu usługi:
- Folia ochronna Solid Pro 14,90 zł (zawiera VAT23%)
- Szkło hybrydowe Flexible Glass 39,90 (zawiera VAT23%)
Ile kosztuje zabezpieczenie wyświetlacza?
Zabezpieczenie wyświetlacza folią ochronną Solid Pro lub szkłem hybrydowym Flexible Glass jest usługą odpłatną, możliwą do wykonania w wybranych modelach smartfonów. Szczegółowe informacje znajdują się w cenniku napraw
W jakich modelach smartfonów można wybrać usługę zabezpieczenia ekranu dotykowego?
Usługę zabezpieczenia wyświetlacza produktami firmy 3MK można wybrać dla 9 modeli smartfonów:
- Sony XperiaZ5
- Sony Xperia Z5 Dual
- Sony Xperia Z5 Compact
- Sony Xperia X
- Sony Xperia XA
- Sony Xperia M4 Aqua
- Sony Xperia Z3
- Sony Xperia Z3 Dual
- Sony Xperia Z3 Compact
Co wybrać, szkło hybrydowe, czy folię?
Wybór rodzaju zabezpieczenia (folia ochronna Solid Pro lub szkło hybrydowe Flexible Glass) tak naprawdę zależy od właściciela telefonu. Każdy z oferowanych rodzajów zabezpieczeń ma wiele zalet. Jeśli lubimy uczucie dotyku szkła, to z pewnością docenimy wrażenia z użytkowania szkła ochronnego, które zapewnia wysoką odporność na zarysowania. Szkła hybrydowe są wyjątkowo cienkie oraz odporne na pękanie, posiadają klasę twardości aż 7H. Folia ochronna natomiast posiada takie właściwości, jak np. redukcja odblasków czy odcisków, a jej klasa twardości, to 3H.
Co jest przyczyną korozji w urządzeniach elektronicznych?
Korozję w urządzeniach elektronicznych mogą powodować poniższe czynniki:
- bezpośredni kontakt z cieczą
- duża wilgotność powietrza
- skraplanie, które jest następstwem dużych różnic temperatur między
- używanie urządzenia wodoodpornego niezgodnie z wytycznymi producenta
Dlaczego ślady korozji są niemożliwe do usunięcia?
Szkody spowodowane korozją nie mogą zostać usunięte, ponieważ nie można dokładnie ocenić ich wielkości, a w czasie diagnozy uszkodzeń niemożliwe jest ustalenie jakich okolicznościach one powstały. Jeśli podczas pobytu urządzenia w serwisie zostaną wyczyszczone tylko widoczne ślady korozji nie można na 100% zagwarantować prawidłowego działania urządzenia.
Jak można uchronić urządzenie przed korozją?
Najważniejszą zasadą jest użytkowanie urządzenia zgodnie z wytycznymi producenta. Warto pamiętać, aby:
- nie narażać telefonu na zbyt wysokie różnice temperatur, ponieważ duże zmiany temperatury powodują skraplanie
- odpowiednio zabezpieczyć urządzenie jeśli przebywamy na zewnątrz w trakcie intensywnych opadów
- gdy na zewnątrz panuje ekstremalna temperatura nie należy pozostawiać telefonu w aucie
- ograniczać używanie smartfonu w czasie ujemnych temperatur
Dlaczego serwis nie może naprawić uszkodzeń spowodowanych wilgocią w ramach gwarancji oraz poza gwarancją?
Serwis postępuje zgodnie z wytycznymi producentów, a oni wykluczają naprawę urządzeń, w których uszkodzenia powstały w skutek wilgoci.
ZGŁOŚ NAPRAWĘ
Twój smartfon nie działa prawidłowo?
Nic nie szkodzi, w tym miejscu
możesz zlecić jego naprawę.